Translate

torstai 2. elokuuta 2012

Miehuuskoe?

Eri puolilla maailmaa, eri kansoilla ja mm. eri harrastajilla on omat pienet ja suuret ns. miehuuskokeensa.
Chilikasvattajien keskuudessa ei ehkä ole virallistettu minkäänlaista koetta, mutta olen itse kokenut asian niin että jos Naga Morichin podin syö voi siitä jo olla hiukan ylpeä.

Vaikka nimi onkin "miehuuskoe" en näe syytä ainakaan chilikasvattajien keskuudessa ,miksi eivät naisetkin tätä voisi suorittaa.

Joka tapauksessa, tänään koitti se päivä jolloin itse suoriuduin kyseisestä chilikasvattajien haasteesta.
Olinkin sopinut itse itseni kanssa kesän alussa että yksi kokonainen Naga podi tulee tämän kesän aikana syödä.

Olin valmistellut hiukan audiovisuaalista materiaalia ,mutta harmikseni tapahtui mutkia matkalla joten videot jäävät nyt pois.

Niinkuin viime arvostelussakin niin minua jännitti kyllä jonkin verran. Mitä pidemmin tuijotin podia edessäni sen enempi alkoi karmia. Päätin kuitenkin että tuumasta toimeen, hotkaisin podin.

Itse maku oli mahtavan aromikas, sitä ei vain pysty verrata mihinkään "ei chili aiheiseen"-asiaan.
Polte alkoi pikku hiljaan nousemaan, olin varautunut toki maidon kera. Pahimman poltteen iskiessä minulle tuli hikka. Tämä tetenkin aiheutti lisää kipua kurkussa. Aloin litkimään maitoa. Maitoa kului kaikenkaikkiaan 3-4 lasillista.  Vaikka polte olikin helvetillinen niin olin yllättynyt että polte laantui niinkin nopeasti. 6 minuuttia syömisestä olin taas sama kaveri kuin ennenkin.
Osasin pelätä pahempaa, joten olen hiukan jopa yllättynyt siitä etten sitä enemmän joutunut kärsimään. 

Vatsassanikaan ei tunnu olevan mitään erikoista.

Teki se hetkellisesti kipeää ,mutta voin sanoa että tunne jäkikäteen on aika huima. Olethan kuitenkin tässä tapauksessa selättänyt yhden maailman tulisimmista chileistä.

2 kommenttia:

  1. No seuraavaksi Trinidad Moruga Scorpion.....

    VastaaPoista
  2. Tuota on ehdottomasti kokeiltava!
    Tosin...Nagat jäävät nyt vähäksi aikaa popsimatta, viime vikkoinen reaktio vatsassa ei oikein povannut hyvä...

    VastaaPoista